Kapitol Kontakt

Napište nám e-mail Volat klientskou linku Vypnout mobilní verzi webu

Magazín

NOVINKY 2018
NOVINKY 2018

Je to tady! Rok 2000 je konečně plnoletý a s jeho osmnáctinami přichází také řada změn týkajících se nejen vaší peněženky. Tento článek je částečnou citací článku z...
12.1.2018

iiplan® jako spoření do penze
iiplan® jako spoření do penze

Přestože v České Republice došlo po zavedení a následně zrušení důchodové reformy k utišení diskusí o žalostném stavu důchodového systému, je třeba zmínit, že problém...
9.1.2018

Tipy: DŮM
Tipy: DŮM

Ušetřete denně až 120 litrů vody. Jak? Nahraďte vanu sprchou. Dle e-zinu Třípól stačí "takto málo" k takto velké úspoře. Bez povšimnutí uřčitě není ani typ sprchovací...
20.11.2017

Zkratky: LTV
Zkratky: LTV

Loan to value (LTV) v překladu znamená „úvěr k hodnotě“. Jedná se o finanční výraz vyjadřující poměr mezi hypotečním úvěrem a zástavní hodnotou nemovitosti. Udává se...
19.11.2017

Revize před zimou
Revize před zimou

Mnohé jsou nepovinné a můžete je vlastně vynechat, aniž by vám to způsobilo vrásky ve tváři. Do prvního průšvihu. Pak těch vrásek mnohonásobně může přibýt. Problémy mohou...
12.11.2017

První školní den a kornoutovník
První školní den a kornoutovník

“V zahradě pana učitele roste zvláštní strom. Jmenuje se kornoutovník. Rostou na něm listy ve tvaru malých kornoutů a hlavně… koncem srpna na něm dozrávají velikánské kornouty...
4.9.2017

Byl Titanic pojišťovací podvod?
Byl Titanic pojišťovací podvod?

Existuje celá řada fascinujících konspiračních teorií, ale jen málo se jich týká finančního průmyslu, zejména pak toho pojišťovacího. Tahle "konspiračka" je ovšem lahůdka....
8.6.2017

Pozor na podpojištění!
Pozor na podpojištění!

Podpojištění... jak je již z tohoto slova zřejmé, jedná se o podhodnocení částky, na kterou je nemovitost či majetek pojištěn. V případě, že nastane pojistná událost a...
22.5.2017

Copyright © 2018

Zpět

Kdo jsme?

Proč právě Kapitol?

KAPITOL je společnost s dlouholetou historií ve svém oboru. KAPITOL patří do významné finanční skupiny Vienna Insurance Group (VIG).

Stejně jako Kapitol, patří do VIG také nejvýznamnější společnosti rakouského a českého trhu, jako jsou Wiener Städtische a Kooperativa. Právě tyto dvě společnosti jsou akcionáři KAPITOLu (Kooperativa drží 70% akcií, zbývajících 30% vlastní Wiener Städtische).

Díky zázemí této skupiny si můžete být jisti seriózností, důvěryhodností KAPITOLu, a to nejen pro klienty, ale i pro naše spolupracovníky.

Kapitol úzce spolupracuje s mnohými společnostmi, díky nimž klientům přináší kvalitní komplexní finanční služby složené z nejkvalitnějších produktů.

Během své existence Kapitol vybudoval široké zázemí, díky zkušenostem i kvalitním partnerům a získal si tak neochvějné místo na trhu.

Kapitol za všech okolností dbá na etický kodex a ctí hodnoty, které má nastaveny.

KAPITOL pojišťovací
a finanční poradenství, a.s.,

Rašínova 692/4, 602 00, Brno
IČ 60751070
DIČ CZ699000955
Bankovní spojení: 1045462/0800
Zapsáno v obchodním rejstříku Krajského
soudu v Brně v oddílu B, vložce 1604,

Partneři

KOOPERATIVA

Majoritní akcionář Kapitolu a jeho nejvýznamnější obchodní partner.

ČESKÁ PODNIKATELSKÁ POJIŠŤOVNA ČPP

Jako člen skupiny VIG je obchodním partnerem Kapitolu v oblasti pojištění vozidel,
odpovědnosti za škodu a životního pojištění.

POJIŠŤOVNA ČESKÉ SPOŘITELNY

Další obchodní partner Kapitolu ze skupiny VIG, se kterým Kapitol rozšířil nabídku životního pojištění.

STAVEBNÍ SPOŘITELNA ČS

Kapitol zprostředkovává stavební spoření vč. úvěrů.

PENZIJNÍ SPOLEČNOST ČESKÉ SPOŘITELNY

Spolupracujeme v oblasti doplňkového penzijního spoření a důchodového spoření.

HYPOTEČNÍ BANKA

Partner, jehož hypotéční úvěry zařadil Kapitol do svého portfolia.

KOMERČNÍ BANKA

Partner v oblasti financování bydlení.

UNICREDIT BANK

Hypoteční úvěry a další půjčky jak fyzickým, tak právnickým osobám.

EQUA BANK

Kapitol zprostředkovává různé druhy úvěrů.

MODRÁ PYRAMIDA

Kapitol zprostředkovává stavební spoření a úvěry ze stavebního spoření.

GENERALLI INVESTMENTS

Obchodní partner v oblasti přímého investování.

ČESKÁ SPOŘITELNA

Česká spořitelna je partnerem naší společnosti v rámci úvěrů, hypoték a osobních účtů.

PENZIJNÍ SPOLEČNOST ALLIANZ

Kapitol zprostředkovává důchodové spoření a doplňkové penzijní spoření se státním příspěvkem.

CONSEQ INVESTMENT MANAGEMENT

Obchodní partner Kapitolu v oblasti přímého investování.

GE MONEY BANK

Obchodní partner Kapitolu.

GEPARD FINANCE

Partner v oblasti hypoték.

Společné sdílené hodnoty

V KAPITOLu existuje standardní systém péče o klienta. Je to soupis pravidel (činností, plánů, harmonogramů atd.), která je povinen dodržovat každý poradce. V případě ukončení spolupráce je péče neprodleně svěřena jinému poradci, takže klient není nikdy ponechán bez podpory. Vzniká tak mezi klientem a poradcem postupně nejen odborné poradenské propojení, ale i vztah vzájemné důvěry a v ideálním případě i vztah přátelský.

Kdo stojí za značkou KAPITOL?

KAPITOL má dva akcionáře, které Vám následně představíme. Pojišťovna Kooperativa vlastní podíl 70% a koncern VIG (Vienna Insurance Group) 30% podílu.

Společnost KAPITOL patří do významné finanční skupiny Vienna Insurance Group. Toto jméno stojí za takovými pojišťovacími giganty, jako jsou Kooperativa nebo rakouská Wiener Städtische. Právě tyto dvě společnosti jsou akcionáři KAPITOLu. Můžete si tak být jistí, že KAPITOL je zárukou serióznosti, důvěryhodnosti a dobrého zázemí. Jak pro spolupracovníky, tak pro klienty. Protože silná značka je vždy výhodou.

Dobročinný projekt
Kryštůfek záchranář

Kapitol ve spolupráci s Asociací zdravotnické záchranné služby ČR, s územními středisky této služby a s vybranými komerčními záchrannými službami zahájil v červenci 2011 realizaci dobročinného projektu Kryštůfek záchranář dětem. Smyslem projektu je zmírnit nepříjemné pocity dětských pacientů, kteří se zranění nebo nemocní dostanou do péče záchranářů.

V tomto roce se podařilo vyexpedovat na různé zdravotnické záchranné služby celkem 18 822 Kryštůfků

Více o Kryštůfkovi zde

Zpět na úvod

Copyright © 2018

Zpět

Optimalizace financí

Staňte se pánem
svých financí

Analýza potřeb klienta, představení finančního plánu a zprostředkování finančních a pojistných produktů je jen počátek celé věci. Následuje dlouhodobá služba, kdy poradce KAPITOLu o klienta pečuje. Poskytuje mu nejnovější informace, průběžně analyzuje jeho finanční situaci, dává mu profesionální rady vedoucí k lepšímu zabezpečení jeho samého i jeho rodiny a zajišťuje mu různé další technické úkony spojené s celou agendou (např. při pojistném plnění apod.).

Klient a jeho potřeby
jsou na prvním místě.

Tak zní první ze sedmi HODNOT, které sdílíme v KAPITOLu a vštěpujeme svým poradcům. Všem klientům je k dispozici naše klientské centrum KAPITOLu, které Vám podá odborné informace, které právě potřebujete.

Produktové portfolio

Sjednáváme to nejlepší, co na trhu pojistných, bankovních a finančních produktů je.

Bankovní a finanční produkty

Pojistné produkty

Volejte: 810 444 444

Zpět na úvod

Copyright © 2018

Zpět

Staňte se poradcem

Staňte se
pánem svého života

My Vám s tím rádi pomůžeme. Nabízíme svým poradcům bezkonkurenční zázemí obrovského rozsahu. Nejde pouze o kanceláře, ale jde i o programy vzdělávání a o nástroje, které poradce dostane do rukou, aby mu maximálně usnadnily práci.

KAPITOL dbá na vzdělávání svých poradců, protože věří, že pouze vzdělávaný poradce, jak vědomostmi, tak komunikačními prostředky, je schopen uspokojit klienta, který nebude mít důvod měnit jak poradce jako takového, tak ani společnost Kapitol.

KAPITOL vychází svým poradcům maximálně vstříc ve vzdělávacích programech. Školení jsou vedena největšími odborníky svého oboru a tudíž je kvalita školení a seminářů na vysoké úrovni.

Nástroje pro poradce

Přihlašte se do zóny poradců

KAPITOL si velmi zakládá na vzdělávání a podpoře svých spolupracovníků. Snaží se maximálně vycházet vstříc svým poradcům v mnoha ohledech. Mimo financování kanceláří nebo obchodních zastoupení a vzdělávacích programů, KAPITOL usnadňuje i práci.

KISS - Komplexní Informační Systém Spolupracovníka

Na základě vyjádření poradců, kteří k nám přicházejí z jiných společností, má KAPITOL k dispozici pro své poradce nejdokonalejší informační systém. Je to velká konkurenční výhoda. KISS a ostatní software usnadňují práci poradce ve všech obchodních postupech. Jsou jeho hlavním průvodcem a pomocníkem.

Intranet - metodické pokyny a pomůcky pro poradce

Je k dispozici bez výjimky všem poradcům. Obsahuje veškeré vnitřní informace KAPITOLu, aktuální i historické. Jsou na něm uloženy různé pokyny, metodiky, formuláře, ale také fotografie nebo plakáty.

SMART - poradenský software

Unikátní systém pro poradce na podporu komplexního finančního poradenství přímo u klientů.

SOFTWARE - konfigurátor smluv

Slouží jako nástroj pro tvorbu a konfiguraci smluv a pro správu klientů a smluv.

Poradci jsou informováni o novinkách v KAPITOLu tištenou i elektronickou formou vlastním Bulletinem, který vydává KAPITOL.

Odbor podpory prodeje

Pracovníci odboru podpory prodeje poskytují služby klientům i poradcům. Jsou k dispozici na telefonu a na e-mailu každý pracovní den. Poskytují odbornou pomoc v problematice všech pojistných i finančních produktů a také v provozně technických a metodických otázkách. A to jak ve fázi sjednávání nových produktů, tak ve fázi péče o klienty, při plnění pojistných událostí nebo i v případech vyřizování stížností.

Chci vyhledat nejbližší pobočku a zjistit více

Co neumíš dnes...

... neznamená, že to nebudeš umět zítra. Tímto heslem se KAPITOL řídí. Proto poskytujeme poradcům špičkové vzdělání.

Pouze znalostně a komunikačně vybavený poradce je schopen kvalitního poradenství, jehož konečným výsledkem je spokojený a stabilní klient. KAPITOL zajišťuje odborná i osobní školení, která jsou vedena nejlepšími školicími trenéry ve svém oboru.

KAPITOL vynakládá značné úsilí a velký objem financí právě na vzdělání, to znamená, že většina vzdělávacích programů je pro poradce zdarma nebo pouze se symbolickou spoluúčastí. Mimo školení jsou v programu i semináře, které jsou zaměřeny na konkrétní pozice a konkrétní pracovní náplň spolupracovníka.

Stabilita a zázemí

Zázemí pro naše spolupracovníky nespočívá pouze ve stabilitě společnosti Kapitol, ale jde i o zázemí reprezentativních kanceláří, kde má každý poradce své místo dle své potřeby. V každém městě, kde má Kapitol svá obchodní zastoupení, je kancelář pro spolupracovníky samozřejmostí.

Podnikání

1) Podpora, zázemí, stabilita

Výhodou pro Vaše podnikání v KAPITOLu je stabilní značka

  • financování kanceláří a obchodních zastoupení
  • zaběhlé a funkční know-how
  • zajištění jednotného pasportu
  • reklamní kampaně (s celostátní působností)
  • PR a mediální spolupráce
  • společná strategie s VIG

2) Vzdělávání & nástroje

Vzdělávání, které KAPITOL považuje za nejdůležitější věc, kterou poradce potřebuje. Vzdělaný poradce = spokojený a stálý klient.

  • předáme Vám úspěšné know-how
  • centrální i lokální systém vzdělávání
  • školení externími i interními lektory
  • centrální prezentace a vzdělávací postupy
  • vzdělávání pro poradce i manažery ZDARMA
  • řada SW nástrojů pro poradce

3) Produkty & ocenění

KAPITOL Vám zajistí nejlepší podmínky pro sjednávání našich produktů, na které budete špičkově proškoleni.

  • exkluzivní produkty
  • jednorázové i pravidelné investice
  • široké produktové portfolio
  • životní pojištění
  • majetkové pojištění
  • auto pojištění
  • pojištění podnikatelů a velkých rizik
  • finanční produkty
  • přímé investice
  • hypoteční úvěry
  • zaměstnanecké motivační programy
  • nejvyšší provize

Přemýšlíte, jak vybudovat vlastní firmu, dosáhnout úspěchu v podnikání, který Vám umožní s jistotou a v reálném čase dosáhnout finanční a časové nezávislosti? Chcete mít jistotu obchodní příležitostí? Záleží Vám na kvalitě práce, etice a dobré pověsti? Chcete být za svoji práci dobře zaplaceni a přitom mít svobodu rozhodování? Je pro Vás zajímavé využít kvalitní zázemí nadnárodní skupiny a oporu silné značky na trhu v ČR?

Vlastní kancelář nebo obchodní zastoupení KAPITOLu pro Vás může být tím nejlepším řešením.

Chci vyhledat nejbližší pobočku a zjistit více

Zpět na úvod

Copyright © 2018

Zpět

Kontakt

Kontaktujte KAPITOL

Kapitol má v současnosti celkem 47 obchodních zastoupení. Z nich 15 má stálou službu. Kromě obchodních zastoupení uvedených zde funguje v jiných městech a obcích ČR dalších 100 kanceláří Kapitolu.

Potřebujete-li jakékoli informace, neváhejte zavolat na naši modrou linku (8:00 - 16:00). Volání je účtováno jako místní hovor.

Volejte: 810 444 444

Hlavní kontaktní informace

Sekretariát

Tel.: +420 542 423 666
Fax: +420 542 423 667
E-mail: sekretar@kapitol.cz

Klientské centrum

Modrá linka: +420 810 444 444
Fax: +420 542 423 617
E-mail: info@kapitol.cz

Sídlo společnosti

KAPITOL pojišťovací a finanční poradenství, a.s.
Rašínova 4, 602 00 Brno
IČ: 60751070, DIČ: CZ699000955
Česká republika
Zobrazit sídlo na mapě Výpis z obchodního rejstříku Přehled poboček Napište nám e-mail Volat klientskou linku

Zpět na úvod

Copyright © 2018

Zpět

Pobočky

Pobočky

Hlavní město Praha

Vlkova 46, 130 00 Praha 3

vedoucí OZ-474: Vlášek Robert, Bc.
e-mail: vlasek.r@kapitol.cz
tel.: 603 749 045

vedoucí OZ-480: Vrána Martin, Bc.
e-mail: vrana.m@kapitol.cz
tel.: 603 481 567

Bratislavská 1527/17, 102 00 Praha 15

tel.: 776 591 568
vedoucí OZ-484: Čihák Petr
E-mail: cihak.p@kapitol.cz
tel.: 776 591 568

Jihočeský

U Staré trati 1775/3, České Budějovice 370 11

tel.: 775 624 112
vedoucí OZ-733: Veselý Michal, DiS.
E-mail: vesely.m@kapitol.cz

Budějovická 234, 381 01 Český Krumlov

tel.: 776 148 872
vedoucí OZ-738: Vladimír Křížek
E-mail: krizek.v@kapitol.cz

Jihomoravský

Rašínova 4, 602 00 Brno

tel.: 724 236 114
vedoucí OZ-12: Preisingerová Renata
E-mail: rpreisingerova@kapitol.cz

Koliště 259/55, 602 00 Brno

vedoucí OZ-700: Groh Ivan, Mgr.
e-mail: groh.i@kapitol.cz

vedoucí OZ-710: Lesák Rostislav, Mgr.
e-mail: lesak.r@kapitol.cz
tel.: 602 548 349

Komenského 604, 697 01 Kyjov

tel.: 606 825 346
vedoucí OZ-780: Uhýrek Miroslav, Dis.
E-mail: uhyrek.m@kapitol.cz

Dobrovského 1361/1A, 697 01 Kyjov

tel.: 608 636 343
vedoucí OZ-711: Hrabec Milan
E-mail: hrabec.m@kapitol.cz

Karlovarský

Tylova 165, 348 15 Planá u Mariánských Lázní

tel.: 608 903 020
vedoucí OZ-490: Dusil Miroslav
E-mail: dusil.m@kapitol.cz

Královéhradecký

Aloise Hlavatého 2177, 508 01 Hořice

tel.: 608 520 914
vedoucí OZ-404: Kareš Jaromír
E-mail: kares.j@kapitol.cz

Masarykovo nám. 391, 500 02 Hradec Králové

tel.: 773 911 652
vedoucí OZ-421: Miroslav Tuma
E-mail: tuma.mi@kapitol.cz

Liberecký

Hrnčířská 2985, 470 01 Česká Lípa

tel.: 602 319 329
vedoucí OZ-641: Holan Zbyněk
E-mail: holan.z@kapitol.cz

Kostelní 10/5, 460 01 Liberec

tel.: 606 645 397
vedoucí OZ-800: Šmejkal Kamil, Bc.
E-mail: smejkal.k@kapitol.cz

Dvořákova 56, 473 01 Nový Bor

tel.: 602 375 865
vedoucí OZ-600: Hujsl Milan
E-mail: hujsl.m@kapitol.cz

Moravskoslezský

Albrechtická 38, 794 01 Krnov

tel.: 777 559 018
vedoucí OZ-500: Michailidis Sawas, Ing.
E-mail: michailidis.s@kapitol.cz

Nákladní 471/32, 746 01 Opava

tel.: 602 705 472
vedoucí OZ-470: Kopčil Milan
E-mail: kopcil.m@kapitol.cz

Olomoucký

Škodova 3, 750 02 Přerov

tel.: 777 334 660
vedoucí OZ-520: Panáček Pavel, Ing.
E-mail: panacek.p@kapitol.cz

Pardubický

Kunčice 18, 561 51 Letohrad

tel.: 608 718 686
vedoucí OZ-713: Majvald Lukáš
E-mail: majvald.l@kapitol.cz

T. G. Masaryka 49/19, 568 02 Svitavy

vedoucí OZ-542: Jan Krejčí
e-mail: krejci.j@kapitol.cz

vedoucí OZ-550: Ladislav Diviš
e-mail: divis.l@kapitol.cz
tel.: 777 981 423

Litomyšlská 66, 566 01 Vysoké Mýto

tel.: 724 220 026
vedoucí OZ-540: Beneš Ivo
E-mail: benes.i@kapitol.cz

Plzeňský

Randova 206, 339 01 Klatovy

tel.: 777 677 719
vedoucí OZ-497: Jánský Jiří, Mgr.
E-mail: jansky.j@kapitol.cz

Švihovská 136/8, 301 00 Plzeň

tel.: 775 277 249
vedoucí OZ-491: Šlechta Jan
E-mail: slechta.j@kapitol.cz
tel.: 775 277 249

Středočeský

Formíkova 95/5, 286 01 Čáslav

tel.: 603 575 568
vedoucí OZ-770: Jelínek Martin
E-mail: jelinek.m@kapitol.cz

Václava Klementa 175, 293 01 Mladá Boleslav

tel.: 602 809 092
vedoucí OZ-498: Cidlinský Tomáš
E-mail: cidlinsky.t@kapitol.cz

Mariánské údolí 126, 261 01 Příbram

tel.: 604 806 184
vedoucí OZ-887: Klíma Josef
E-mail: klima.j@kapitol.cz

Ústecký

Jaroslava Průchy 1682, 434 01 Most

tel.: 777 562 246
vedoucí OZ-820: Hajzler Libor
E-mail: hajzler.l@kapitol.cz

28.října 889/32, 415 01 Teplice

vedoucí OZ-833: Hrňa Martin
e-mail: hrna.m@kapitol.cz
tel.: 777 666 589

vedoucí OZ-866: Jirava Jakub
e-mail: jirava.j@kapitol.cz
tel.: 724 909 510

vedoucí OZ-888: Šafář Václav
e-mail: safar.v@kapitol.cz
tel.: 775 266 677

vedoucí OZ-899: Říha David
e-mail: riha.d@kapitol.cz
tel.: 721 237 333

Vysočina

Kamarytova 179, 396 01 Humpolec

tel.: 776 027 708
vedoucí OZ-776: Jaroslav Hodač
E-mail: hodac.j@kapitol.cz

Zlínský

Protzkarova 1220, 686 01 Uherské Hradiště

tel.: 724 585 582
vedoucí OZ-792: Řihová Lenka, Mgr.
E-mail: rihova.l@kapitol.cz

K Pasekám 4086, 760 01 Zlín

tel.: 737 110 548
vedoucí OZ-796: Kmeťo Robert
E-mail: kmeto.r@kapitol.cz

Budovatelská 4821, 760 05 Zlín

vedoucí OZ-797: Cepák Jiří
e-mail: cepak.j@kapitol.cz

vedoucí OZ-791: Malina Pavel
e-mail: malina.p@kapitol.cz
tel.: 724 577 633

Očadlíkova 1350, 769 01 Holešov

tel.: 604 994 348
vedoucí OZ-790: Kamil Chramosta
E-mail: chramosta.k@kapitol.cz

Zpět na úvod

Copyright © 2018

Zpět

Zóna poradců

Přihlášení do zóny poradců

 

Copyright © 2018

Zpět

Detail článku

NOVINKY 2018

NOVINKY 2018

Je to tady! Rok 2000 je konečně plnoletý a s jeho osmnáctinami přichází také řada změn týkajících se nejen vaší peněženky.

Tento článek je částečnou citací článku z webu měšec.cz. Pokud vás daná témata zajímají detailněji, určitě se na něj podívejte. Naleznete zde mimo jiné i výpočtové tabulky, či přímo kalkulačky.
 
 
 

Daně


Vyšší slevy za děti

Od ledna 2018 se zvyšuje daňová sleva na první dítě z původních 1117 korun na 1267 korun měsíčně. Daňová sleva na další děti zůstává pro tento rok stejná jako byla loni, tedy 1617 korun, na tři a více děti potom 2017 korun.

 

Změny u výdajových paušálů pro OSVČ

Pro živnostníky je znovu možnost odečíst si slevy na manželku/manžela bez příjmů a také na děti v případě, že uplatňují výdaje paušálem. Zároveň se ale snižuje maximální částka, od které je možné paušální náklady odečíst. V daňovém přiznání za rok 2017 (to, které živnostníci podávají v roce 2018) si ještě živnostníci mohou vybrat výhodnější variantu, příjmy za rok 2018 už ale bude třeba zdanit podle nových pravidel.

 

Vyšší maximální sleva za školku

Díky růstu minimální mzdy vzrostla i maximální možná daňová sleva za umístění dítěte do školky. V roce 2018 tak bude možné odečíst až 12 200 korun, v roce 2017 to bylo 11 000 korun.

 

Přísnější pravidla pro získání daňového bonusu

Lidé, kteří uplatňují daňovou slevu na dítě a dostanou se ve výsledku k záporné dani, od státu inkasují takzvaný daňový bonus. Jeho maximální výše je 60 300 korun. Bonus mohou využít jen lidé, kteří měli v kalendářním roce příjem minimálně ve výši šestinásobku minimální mzdy, pro rok 2018 tedy tento limit roste na 73 200 korun. Nově se také omezuje okruh příjmů, které se do limitu počítají. Nově půjde jen o výdělky ze zaměstnání nebo podnikání, už nikoliv o příjmy z nájmu nebo kapitálového majetku.
Srážková daň u dohod o pracovní činnosti

Od 1. ledna 2018 platí nová pravidla pro uplatnění srážkové daně z příjmů ze závislé činnosti. Ta se využívá u dohod o provedení práce či o pracovní činnosti. Zatímco srážková daň u příjmů plynoucích z dohod o provedení práce zůstává stejná (včetně stávající hranice maximálních příjmů 10 000 korun měsíčně), nově se srážková daň použije i u příjmů z dohod o pracovní činnosti. "Počínaje rokem 2018 bude z dohody o pracovní činnosti do 2500 korun měsíčně srážena daň ve výši 15 procent a tento příjem nebude třeba uvádět do daňového přiznání," vysvětluje Josef Pomrhonc, daňový poradce společnosti KODAP.

 

Další fáze EET se odkládají

Ústavní soud v polovině prosince zrušil některá ustanovení zákona, kterým se řídí elektronická evidence tržeb. Kromě jiného dojde od konce února ke zrušení povinnosti uvádět na účtence DIČ nebo evidovat platby platební kartou nebo přes platební brány. Ústavní soud také zrušil „náběh“ třetí a čtvrté fáze EET. Od března se tak do evidence tržeb nezapojí další statisíce podnikatelů. Může k tomu ale dojít později, až ministerstvo financí upraví zákon tak, aby odpovídal rozhodnutí Ústavního soudu (čtěte podrobnosti).

 

 

Důchody


Průměrný důchod vzroste téměř o pětistovku

Od lednové výplaty důchodů se zvýší penze o valorizaci. Ta pro rok 2018 důchody zvyšuje v průměru o čtyři procenta, u průměrného důchodu tedy o 475 korun. Základní výměra důchodu se zvýší o 150 Kč, procentní výměra důchodu vzroste o 3,5 procenta. Zvýšení u bezmála 3,5 milionu vyplácených důchodů provede Česká správa sociálního zabezpečení automaticky, není potřeba o ně žádat.


Nová pravidla pro důchodový věk

Změna zákona o důchodovém pojištění ukončuje růst důchodového věku bez omezení a stanoví jeho strop v 65 letech. Na tuto úroveň důchodový věk postupně roste a dostane se k němu kolem roku 2030. Zákon ale zároveň počítá s pravidelnými revizemi systému na základě odborných demografických analýz. Ty přitom už dnes ukazují, že důchodový věk by se měl dále zvyšovat. Nový zákon ale nechává toto rozhodnutí na budoucích politicích.
Doposud platila pravidla prosazená bývalým ministrem práce a sociálních věcí Jaromírem Drábkem. Ta počítala s růstem důchodového věku i do budoucna. Například dnešní dvacetiletí by podle starých pravidel chodili do důchodu v 70 letech a čtyřech měsících.


Dobrovolné důchodové pojištění jen po roce práce

K dobrovolnému důchodovému pojištění se od února budou smět přihlásit jen ti, kdo mají za sebou alespoň rok práce či podnikání, ze kterého odváděli pojištění. Nadále platí, že dobrovolného důchodového pojištění může být účasten občan starší 18 let. V roce 2018 činí minimální měsíční pojistné na dobrovolné důchodové pojištění 2099 Kč.


Dostupnější sirotčí důchody

Od 1. února 2018 se zmírňují podmínky pro nárok na sirotčí důchod. "Nově vznikne nárok i v případech, kdy zemřelý rodič získal jen krátkou dobu důchodového pojištění, a to aspoň jeden rok výdělečné činnosti, popřípadě u osoby starší 38 let aspoň dva roky," říká Jana Buraňová, mluvčí České správy sociálního zabezpečení.



Minimální mzda se opět zvyšuje

Od letošního roku dojde opět k navýšení minimální mzdy, a to na 12 200 Kč hrubého (z původních 11 000 Kč). Hodinová minimální mzda se zvyšuje na 73,20 Kč.
Kolik si vyděláte na úřadu práce?

Se zvýšením minimální mzdy souvisí i zvýšení odvodů na zdravotní pojištění, pokud spadáte do kategorie osob bez zdanitelných příjmů. Nově na odvodech zaplatíte 1647 Kč měsíčně, namísto dosavadních 1485 Kč.

A zvyšuje se i maximální možný výdělek, který si smíte vydělat jako uchazeč o zaměstnání, aniž by vás vyřadili z evidence uchazečů. Z dosavadních 5500 Kč si nově můžete měsíčně přivydělat 6100 Kč.

 


Novinky pro zaměstnance

 

Renty za poškozené zdraví se zvyšují

Společně se zvýšením důchodů se zvyšují i renty za poškozené zdraví, které obdržíte jako náhradu za ztrátu výdělku v situaci, kdy se vám stane pracovní úraz či trpíte nemocí z povolání. Na začátku roku 2017 se náhrady zvedaly o 2,2 %, od začátku roku 2018 to bude o 3,5 %.

O tato procenta se zvyšuje průměrný výdělek před vznikem škody, ale s ohledem na obecný mzdový vývoj v ČR.

Příklad: Průměrný výdělek zaměstnance před úrazem činil 20 000 Kč. Po úrazu 16 000 Kč. Náhrada za ztrátu na výdělku proto činí 4000 Kč. Jestliže je předepsána valorizace náhrady za ztrátu na výdělku ve výši 3,5 %, pak se (fiktivní) průměrný výdělek 20 000 Kč zvýší na 20 700 Kč, a proto i vyplácená náhrada na 4700 Kč.

Nesprávný by byl výpočet, kdy by se podle předepsané procentní sazby (3,5 %) pro valorizaci zvyšovala přímo náhrada (4000 Kč), neboť by tak došlo k jejímu zvýšení toliko na 4140 Kč.


Diety a stravné

Dochází také ke změnám v oblasti stravného, které vám vyplácí zaměstnavatel, když vás vyšle na pracovní cestu mimo ČR. Zvýšení stravného se týká 8 zemí. V původním návrhu Ministerstvo zahraničních věcí navrhlo pro rok 2018 zvýšení sazby stravného pro 13 zemí. Odůvodnilo to zejména tím, že u většiny položek nedošlo již několik let k úpravám. Vzhledem k potřebě úspor však Ministerstvo financí rozhodlo pro rok 2018 upravit sazby stravného pro méně zemí a vybralo ty, kde je v mezinárodním srovnání nákladů na stravování dosavadní sazba výrazně nižší.


Vyšší podpora na úřadu práce

Od 1. ledna se také zvyšují maximální částky, které můžete dostat jako podporu v nezaměstnanosti a při rekvalifikaci. Nově činí maximální podpora v nezaměstnanosti 16 682 Kč a maximální podpora při rekvalifikaci 18 659 Kč.

 


Zdravotní a sociální pojištění 2018



Průměrná mzda pro rok 2018 se odhaduje na 29 979 Kč jako součin všeobecného vyměřovacího základu ve výši 28 250 Kč a přepočítacího koeficientu 1,0612. S růstem průměrné mzdy však souvisí i růst minimálních záloh na zdravotní a sociální pojištění.


Zdravotní pojištění 2018

Na rok 2018 se minimální záloha na zdravotní pojištění zvyšuje na 2024 Kč měsíčně z dosavadních 1906 Kč. Maximální vyměřovací základ není u zdravotního pojištění stanoven. Záloha na zdravotní pojištění je splatná do 8. dne následujícího měsíce a nová výše se platí vždy od ledna. Osobám bez zdanitelných příjmů se kvůli růstu minimální mzdy zase zvýší minimální zálohy na zdravotní pojištění na 1647 Kč měsíčně. A zvýší se také odvody za státní pojištěnce. Pokud je plátcem stát, zaplatí za vás od ledna měsíčně pojistné ve výši 969 Kč (za rok 2017 to bylo 920 Kč měsíčně). Kromě toho také vznikla nová kategorie státních pojištěnců. Do té už spadají i vysokoškolští studenti starší 26 let. Přesněji studenti prvního doktorského studijního programu v prezenční formě, co studují ve standardní době a nejsou zaměstnaní ani OSVČ. Ti se dosud nepovažovali za nezaopatřené děti a museli tak platit zdravotní pojištění jako OBZP.
 

Snížení limitu

Dále dochází ke snížení limitu, nad který vám zdravotní pojišťovny budou vracet zaplacené doplatky na léky:

U osob do 18 let a nad 65 let je limit snížen na 1000 Kč.
U osob nad 70 let je limit snížen na 500 Kč.

Věkové omezení se počítá včetně kalendářního roku, ve kterém jste daný věk dovršili. Pokud nespadáte ani do jedné kategorie, limit pro vás zůstává neměnný, a to ve výši 5000 Kč.

 

Hrazená očkování

Od 1. ledna 2018 je také možné v rámci hrazeného očkování nechat proti papilomaviru očkovat i chlapce. Ti budou mít očkování hrazeno v případě, že bylo zahájeno od dovršení 13. roku věku do dovršení 14. roku věku.

Podle zákona o veřejném zdravotním pojištění bude nově hrazeno i očkování proti invazivním meningokokovým infekcím, pneumokokovým infekcím, invazivnímu onemocnění vyvolanému původcem Haemophilus influenzae typ b a proti chřipce, a to u vybraných pojištěnců.
 

Sociální pojištění 2018

Minimální záloha na důchodové pojištění se pro rok 2018 zvyšuje z původních 2061 Kč na 2189 Kč měsíčně. V případě vedlejší činnosti se záloha zvyšuje na 876 Kč. Rozhodná částka pro vedlejší činnost pro rok 2018 je 71 950 Kč.

Pokud letos pokračujete v podnikání, budete novou výši záloh platit až v měsíci, který následuje po tom, ve kterém podáte Přehled o příjmech a výdajích OSVČ. Pokud začínáte podnikat, budete platit nové minimální zálohy už od počátku své činnosti bez ohledu na to, kdy s ní začnete. Zálohy se platí vždy do 20. dne následujícího měsíce.
 

Nemocenské pojištění 2018

Minimální záloha na nemocenské pojištění zůstává na 115 Kč a minimální vyměřovací základ pro OSVČ pak na 5000 Kč. Stejná zůstává i rozhodná částka, která zakládá účast na nemocenském pojištění. Pro zaměstnané s příjmem do 2500 Kč měsíčně (1/10 průměrné mzdy zaokrouhlené na pětisetkoruny směrem dolů) to tedy znamená, že se neúčastní nemocenského a důchodového pojištění.


Nemocenské a náhrada mzdy se zvýší

Od 1.1.2018 se mění také výše nemocenského a náhrady mzdy. Nově se vám bude počítat více peněz z výdělku, a to proto, že se zvyšují redukční hranice pro výpočet náhrady mzdy. Konkrétní výpočet naleznete ve zmiňovaném článku webu měšec.cz

Ošetřovné



Novinkou je také takzvané dlouhodobé ošetřovné. Na něj vám vznikne nárok, pokud pečujete o osobu potřebující poskytování dlouhodobé péče v domácím prostředí a nevykonáváte v zaměstnání ani osobně nevykonáváte samostatnou výdělečnou činnost.

Podmínkou je, aby došlo ke zhoršení zdravotního stavu nemocné osoby a aby toto zhoršení vyžadovalo alespoň 7denní hospitalizaci v nemocnici a v den propuštění bude potvrzeno, že potřeba celodenní péče bude trvat nejméně dalších 30 dnů.

Přiznaná dávka vám pak bude náležet ve výši 60 % denního vyměřovacího základu maximálně po dobu 90 kalendářních dnů ode dne propuštění z nemocnice.

Konkrétní postupy včetně příkladů a návodů k výpočtu uvádíme v článku Nemocní dostanou v roce 2018 víc peněz. Hlavně dlouhodobí marodi.


Díky valorizaci vyšší dávky



Vlivem valorizace redukčních hranic vyměřovacího základu dochází ke zvýšení i dalších nemocenských dávek, a to peněžité pomoci v mateřství, ošetřovného a vyrovnávacího příspěvku v mateřství.
 



Jste na neschopence déle? Dostanete více peněz



Senát schválil novinku, díky které dostanete více peněz v případě, že budete v dlouhé pracovní neschopnosti. Od 31. dne pracovní neschopnosti budete dostávat 66 % redukovaného denního vyměřovacího základu a od 61. dne nemoci pak 72 % redukovaného DVZ.
 


Od Února "otcovská"



Novou dávkou je takzvané otcovské. Na tu bude mít nárok otec dítěte, který o něj pečuje, a osoba (muž nebo žena), která převzala dítě do péče nahrazující péči rodičů. Nástup na otcovskou bude začínat dnem, který si určíte, a to v období 6 týdnů ode dne narození dítěte nebo ode dne jeho převzetí, jestliže takové dítě nedosáhlo 7 let věku. Výplata bude náležet za dobu 7 kalendářních dnů, a to ve výši 70 % denního vyměřovacího základu. Její výši si můžete spočítat v kalkulačce MPSV.

O dávku si můžete požádat nejdříve dne 1. února 2018.


Další změny



Dražší „režijky“

Deset procent si připlatí zaměstnanci Českých drah a Správy železniční a dopravní cesty za režijní jízdenky. Na dráze tak mohou celý rok jezdit nově za 1100 korun. Na „režijky“ mají nárok i rodinní příslušníci zaměstnanců, těm cena vzroste z 1000 na 1250 korun. O stokorunu vzroste i cena pro děti, roční jízdenka je tak vyjde nově na 600 korun. Nové ceny platí pro roky 2018 a 2019. Dohromady je využívá zhruba 110 tisíc lidí.


Elektronické recepty

Doktoři musí od 1. ledna vydávat takzvané elektronické recepty. I dál budete dostávat u lékaře papírové recepty, nově na nich bude identifikátor (čárový kód), pomocí kterého lékárník najde eRecept v systému. Můžete si také říci o zaslání identifikátoru přes SMS, e-mail nebo aplikaci v telefonu. Výhody nového systému mají spočívat v tom, že lékárníci nebudou muset „luštit“ ruční písmo doktorů nebo že si doktoři budou moci v systému ověřit, že pacient si předepsané léky skutečně vyzvedl. V případě pravidelně užívaných léků (například u alergiků) pak nebude třeba navštěvovat lékaře, ale recept bude možné získat na dálku v elektronické podobě.

 

Autor: K. Němcová (mimo citaci původního článku), Zdroj: měšec.cz,

 

 

12.1.2018

Zpět na úvod

Copyright © 2018

Zpět

Detail článku

iiplan® jako spoření do penze

iiplan® jako spoření do penze

Přestože v České Republice došlo po zavedení a následně zrušení důchodové reformy k utišení diskusí o žalostném stavu důchodového systému, je třeba zmínit, že problém nezmizel.

Celý článek ke stažení ZDE.

 

9.1.2018

Zpět na úvod

Copyright © 2018

Zpět

Detail článku

Tipy: DŮM

Tipy: DŮM

Ušetřete denně až 120 litrů vody. Jak? Nahraďte vanu sprchou.

Dle e-zinu Třípól stačí "takto málo" k takto velké úspoře. Bez povšimnutí uřčitě není ani typ sprchovací hlavice. Třípól konkrétně píše:

"Češi za jednu koupel spotřebují průměrně až 150 litrů vody, u luxusní rohové vany i 200 litrů. Jak praví známá rada, přednost sprchy před koupelí znamená snížení spotřeby až o 120 litrů. Již méně lidé však ví, že zásadní vliv na úsporu ve sprše má sprchová hlavice. Starší typy hlavic spotřebují i 20 litrů za minutu. Používáním úsporné hlavice se spotřeba může snížit dokonce na 6 až 8 litrů za minutu, aniž bychom pocítili rozdíl při sprchování. Další možností je aplikace univerzálního sprchového šetřiče vody, díky kterému lze nastavit průtok vody od 6 až do 14 litrů za minutu. Pro maximální úsporu se doporučuje používat úsporné sprchové hadice vybavené stop ventilem, které umožňují snadné vypnutí a opětovné zapnutí sprchy během sprchování."


Víte, že: Jedna koupel vyjde přibližně na 12-20 korun, sprcha na 4-7 korun?

 

ZDROJ: 3POL.CZ

 

 

20.11.2017

Zpět na úvod

Copyright © 2018

Zpět

Detail článku

Zkratky: LTV

Zkratky: LTV

Loan to value (LTV) v překladu znamená „úvěr k hodnotě“. Jedná se o finanční výraz vyjadřující poměr mezi hypotečním úvěrem a zástavní hodnotou nemovitosti. Udává se často v kombinaci s číselnou hodnotou. Např. obecně používaný výraz "osmdesátiprocentní hypotéka" je tedy formálně nazýván jako LTV 80. Číslo značí procento z ceny nemovitosti z kterého lze vypočítat maximální výši hypotečního úvěru. Pokud je tedy například cena nemovitosti 2 500 000 Kč, při LTV 50 (padesátiprocentní hypotéce) může klient požádat o hypotéku v maximální výši 1 250 000 Kč.

LTV je jeden z hlavních rizikových faktorů, který věřitel (např. banka) hodnotí při kvalifikaci dlužníka (žadatel o hypotéku). Pravděpodobnost prodlení při splácení a hrozba, že dlužník nebude moci hypotéku splácet, se zvyšuje s vyšším LTV poměrem, který dlužník žádá. Proto věřitelé často požadují od dlužníka pojištění hypotéky (životní pojištění dlužníka, pojištění nemovitosti, atd.). Toto zvyšuje náklady na hypotéku. Obecně lze říci, že čím vyšší LTV, tím může být vyšší úrok.

Zdroj: wikipedia

19.11.2017

Zpět na úvod

Copyright © 2018

Zpět

Detail článku

Revize před zimou

Revize před zimou

Mnohé jsou nepovinné a můžete je vlastně vynechat, aniž by vám to způsobilo vrásky ve tváři. Do prvního průšvihu. Pak těch vrásek mnohonásobně může přibýt. Problémy mohou nastat s plněním pojišťovny, v extrémních případech ale může dojít až na "obecné ohrožení".

Toto téma je skutečně extrémně obsáhlá a dost komplikovaná záležitost. Pro sofistikované zdroje jsme si proto zašli na web revizekontroly.cz. Pokud se vás některá z níže uvedených kategorií týká, vřele doporučujeme tento velmi užitečný web navšívit.

“Povinnosti“ nájemníků a majitelů bytů

Zdaleka nejkomplikovanější, co se revizí týče, mají "život" právnické a fyzické osoby provozující podnikatelskou činnost - tedy majitelé bytových domů. Ovšem zákon č. 458/2000 Sb. o podmínkách podnikání a o výkonu státní správy v energetických odvětvích a o změně některých zákonů (energetický zákon) v § 28 odst. 2 bodu d) uvádí, že oprávněný zákazník je povinen: „Udržovat svá odběrná elektrická zařízení ve stavu, který odpovídá právním předpisům a technickým normám." Dále pak pro plynová zařízení pak v § 62 odst. 2 bodu f) se uvádí, že zákazník je povinen: „Udržovat odběrné plynové zařízení v takovém stavu, aby se nestalo příčinou ohrožení života, zdraví či majetku osob, a v případě zjištění závady tuto bez zbytečného odkladu odstranit."

Z toho vyplývá, že každý nájemník nebo majitel bytu, který má platnou smlouvu o odběru elektrické energie nebo plynu, má ve vlastním zájmu zajistit provádění revizí a kontrol dle technických norem. Chrání tím především sebe před následky vzniklých škod na zdraví a majetku. Právě revize elektrické a plynové instalace je potvrzením o bezzávadnosti těchto zařízení a v případě havárie také důkazem, že viníkem nebylo zanedbání povinností vlastníka.
 

Přehled doporučených revizí a kontrol technických zařízení instalovaných v bytech

 

KATEGORIE ZAŘÍZENÍ CO JE PŘEDMĚTEM? KDO PROVÁDÍ? PŘEDPIS LHŮTA
elektrická zařízení elektroinstalace pravidelná revize revizní technik ČSN 33 1500 1x za 5let
plynová zařízení spotřební rozvod plynu, spotřebiče kontrola oprávněná osoba 85/1978 Sb. 1x za rok
pravidelná revize revizní technik 85/1978 Sb. 1x za 3roky

 

“Povinnosti“ majitelů rodinných domů

Stejně jako nájemníci a majitelé bytů i majitelé rodinných domů podléhají povinnosti „Udržovat svá odběrná elektrická zařízení ve stavu, který odpovídá právním předpisům a technickým normám.", stejně jako „Udržovat odběrné plynové zařízení v takovém stavu, aby se nestalo příčinou ohrožení života, zdraví či majetku osob, a v případě zjištění závady tuto bez zbytečného odkladu odstranit."

Oproti nájemníkům a majitelům bytů jsou majité rodinných domů přímo povinnováni provádět kontroly a revize týkající se požární bezpečnosti.

Přehled povinných a doporučených revizí a kontrol technických zařízení instalovaných v rodinných domech

KATEGORIE ZAŘÍZENÍ CO JE PŘEDMĚTEM? KDO PROVÁDÍ? PŘEDPIS LHŮTA
požární bezpečnost
spalinové cesty kotlů kontrola
oprávněná osoba 34/2016 Sb
1 x za rok
požární bezpečnost
spalinové cesty kotlů
revize
revizní technik
34/2016 Sb
1 x za rok
požární bezpečnost
spal. cesty kotlů (tuhá paliva)
kontrola
opravněná osoba
201/2012 Sb
1 x za 2 roky
požární bezpečnost
komín
čištění, kontrola revize
oprávněná os. + revizní technik (revize)
34/2016 Sb
1 x ročně
elektrická zařízení elektroinstalace pravidelná revize revizní technik ČSN 33 1500 1x za 5let
plynová zařízení spotřební rozvod plynu, spotřebiče kontrola oprávněná osoba 85/1978 Sb. 1x za rok
pravidelná revize revizní technik 85/1978 Sb. 1x za 3roky

 

 

Povinnosti majitelů bytových domů

Kategorie absolutně nejkomplikovanější jsou majitelé bytových domů. Tedy fyzických a právnických osob podnikajících.

 

Přehled provádění kontrol, prohlídek, revizí a zkoušek technických zařízení instalovaných v bytových domech

KATEGORIE ZAŘÍZENÍ CO JE PŘEDMĚTEM? KDO PROVÁDÍ? PŘEDPIS LHŮTA
elektrická zařízení elektroinstalace pravidelná revize revizní technik ČSN 33 1500 1x za 5let1
hromosvod vizuální kontrola revizní technik ČSN EN 62305-3 1x za 2roky2
pravidelná revize revizní technik ČSN EN 62305-3 1x za 4roky3
požární bezpečnost hasicí přístroje kontrola provozuschopnosti způsobilá osoba 246/2001 Sb. 1x za rok
periodická zkouška způsobilá osoba 246/2001 Sb. 1x za 5let4
hydranty kontrola provozuschopnosti způsobilá osoba ČSN 73 0873 1x za rok
elektronická požární signalizace zkoušky činnosti ústředny oprávněná osoba 246/2001 Sb. 1x za měsíc
zkoušky činnosti oprávněná osoba 246/2001 Sb. 1x za 6měsíců
kontrola provozuschopnosti způsobilá osoba 246/2001 Sb. 1x za rok
stabilní hasicí zařízení kontrola provozuschopnosti způsobilá osoba 246/2001 Sb. 1x za rok
větrání únikových cest, zařízení pro odvod kouře a tepla, požární větrání kontrola provozuschopnosti způsobilá osoba 246/2001 Sb. 1x za rok      
nouzové osvětlení kontrola provozuschopnosti způsobilá osoba 246/2001 Sb. 1x za rok      
objekty bez zvýšeného požárního nebezpečí preventivní prohlídka způsobilá osoba 246/2001 Sb. 1x za rok
zdvíhací zařízení výtahy provozní prohlídka dozorce výtahu ČSN 27 4002 1x za 14dní
odborná prohlídka způsobilá osoba ČSN 27 4002 1x za 3měsíce
odborná zkouška inspekční technik ČSN 27 4002 1x za 3roky
inspekční prohlídka inspekční orgán ČSN 27 4002 1x za 6let
plynová zařízení domovní rozvod plynu, spotřebiče (např. kotel) kontrola oprávněná osoba 85/1978 Sb. 1x za rok
provozní revize revizní technik 85/1978 Sb. 1x za 3roky
plynová kotelna5 kontrola oprávněná osoba ČSN 07 0703 1x za rok
provozní revize revizní technik ČSN 07 0703 1x za 3roky
nízkotlaké kotelny6 odborná prohlídka revizní technik 91/1993 Sb. 1x za rok
spalinové cesty (komíny) kontrola způsobilá osoba 91/2010 Sb. 1x za rok
čištění způsobilá osoba 91/2010 Sb. 1x za rok
tlaková zařízení tlakové nádoby stabilní (např. expanzní nádoby, ohřívače TV…) provozní revize revizní technik ČSN 69 0012 1x za rok
vnitřní revize revizní technik ČSN 69 0012 1x za 5let
zkouška těsnosti revizní technik ČSN 69 0012 po vnitřní revizi

 

 

 


Poznámky k údajům uvedeným v tabulce:

1. lhůta platí pro většinu bytových domů, konkrétně při určení prostředí vnějších vlivů "normální" (obytné budovy),
2. vizuální kontrola se provádí u hromosovdů realizovaných po 1.2.2009,
3. lhůta platí pro hormosvody realizované po 1.2.2009 s hladinou třídy ochrany III. a IV. Pro hromosvody provedené před 1.2.2009 se revize provádí 1x za 5let dle ČSN 33 1500 u ostatních objektů,
4. pro vodní a pěnové hasicí přístroje se stanovuje lhůta 1x za 3 roky,
5. plynovou kotelnu vymezuje instalovaný kotel s tepelným výkonem 50kW a více nebo pokud je součet jmenovitých tepelných výkonů kotlů větších než 100kW,
6. nízkotlakou kotelnu určuje tepelný výkon instalovaného kotle 50kW a více nebo pokud je součet jmenovitých tepelných výkonů kotlů větších než 100kW.

 

12.11.2017

Zpět na úvod

Copyright © 2018

Zpět

Detail článku

První školní den a kornoutovník

První školní den a kornoutovník

“V zahradě pana učitele roste zvláštní strom. Jmenuje se kornoutovník. Rostou na něm listy ve tvaru malých kornoutů a hlavně… koncem srpna na něm dozrávají velikánské kornouty plné sladkostí a malých překvapení. Každý kluk a holka jednou příjdou do věku, kdy už jsou dost velcí, aby si jeden takový kornout utrhli. Až se tak stane, je ten správný čas, na to jít do školy.”

Na takovémto příběhu je založena tradice, která vtiskává prvňáčkům v jejich slavnostní den kornouty plné sladkostí do jejich náručí. Odkud ale tato tradice přišla? A jak je u nás vlastně rozšířená?

Drtivá většina českých rodičů tento zvyk vnímá jako americkou či “zápaďáckou” tradici, což se odráží i v různosti názorů na to, zda tento zvyk držet či ne. Z názorů maminek na fóru mimibazar.cz, kde se pod otázkou zda dávat kornout rozhořela vášnivá debata (ostatně tak, jak je to na “lidových” fórech zvykem) vyplývá, že pro kornout je 32,4% maminek oproti čemuž stojí 51,3% ve většině zapadním zvykům bránících se odpůrkyň kornoutové tradice. 16,2% matek potom nechávají otázku otevřenou s tím, že napřed zjistí, jaká je v dané škole tradice. Do této diskuze mimochodem přispělo necelých 40 komentátorek a mimo jiné z ní také vyplývá, že se nad touto problematikou v některých školách dokonce zastavují v rámci předškolní rodičovské schůzky. Učitelé pak nechají hlasovat přítomné rodiče o tom, zda kornouty ano či ne. I v této diskuzi je ale cítit jeden zásadní fakt. Tyto názory jsou, tak jak jsme je zkoumaly psány napříč republikou a kornoutový zvyk se více nosí v pohraničí.

Sem se totiž rozšířil z Německa, konkrétně tedy ze Saska, odkud původně pochází. Za pravdu tedy lze dát těm, kteří tvrdí, že jde o zvyk “západní”, pravdou už ale není, že má cokoliv společného s “Amerikou”.

Liberálnější maminky v diskuzi zmiňovaly zajímavý pohled, se kterým, pokud nejste vyloženě “vysazení” na dodržování Českých tradic, nelze nesouhlasit: Pokud s kornoutem půjde většina dětí, aby si vyloženě nezáviděly, nevidím důvod, proč již tak výjimečný den neudělat nezapomenutlným právě tímto kornoutem se sladkostmi a s malým dárkem. Myslím, že si ten kornout může schovat a až bude větší, vždy mu jeho velký den připomene. :)


autor: kapitol.cz

4.9.2017

Zpět na úvod

Copyright © 2018

Zpět

Detail článku

Byl Titanic pojišťovací podvod?

Byl Titanic pojišťovací podvod?

Existuje celá řada fascinujících konspiračních teorií, ale jen málo se jich týká finančního průmyslu, zejména pak toho pojišťovacího. Tahle "konspiračka" je ovšem lahůdka.

Podle knihy "Titanic: Loď, která se nikdy nepotopila", šlo totiž o jediné “rozumné” řešení bezvýchodné situace v níž se ocitl multimilionář J.P. Morgan. Ten nechal svoji firmu International Mercantil Marine právě Titanic postavit a poslal ji tak do obrovských dluhů. No a dle Buquoye bylo jediným možným řešením, jak se z těchto problémů rychle a efektivně dostat, Titanic velmi dobře pojistit a následně jej poslat ke dnu.

Pár "prý"

Tuto konspirační teorii prý plně podporují okolnosti, za kterých se Titanic potopil. Až nápadně prý naplňují pojistné podmínky pojišťovny Lloyd’s of London. Ta totiž byla jediná, která se rozhodla tak riskantní objekt, jakým Titanic byl, pojistit. Z dnešního medializovaného úhlu pohledu zní žvláštně konstatování, že Titanic byl nepojistitelný. Ve skutečnosti se ho ale “pojišťováci” děsily. Při bližším zkoumání pojišťoven totiž vycházelo najevo, že na Titanicu byl použit nekvalitní materiál, interiér nebyl zcela dokončen a především loď měla kriticky nízký počet záchranných člunů. Lloyd’s si tedy nadiktovala velmi specifické podmínky, za nichž by mělo dojít k případnému plnění. Aby byla pojistka ve výši přibližně 800 milionů korun (přepočteno na dnešní dobu) vyplacena, mělo dojít k dost specifickému scénáři: loď měla být potopena na otevřeném moři a musela volat o pomoc, ovšem této pomoci se jí nesmělo dostat.

Fakt, který dorazí každého pochybovače souvisí s hloubkou, v níž je vrak ponořen. Ta je totiž vůbec největší z celé trasy Titanicu - hlubší místo, kde by se loď dala potopit na trase zkrátka není, a utopit klíčový důkaz co nejhlouběji, to je přeci první předpoklad takového pojiťovacího podvodu. Ještě na závěr to nejzásadnější: jak byl tedy Titanic potopen? Expoloze! Poté co prý Titanic brázdil vody Atlantiku ve snaze “napálit” to do nějakého solidně vyhlížejícího ledovce, rozhodli se spiklenci, mezi něž prý patřil i sám kapitán lodi, že zastaví a vyhlásí evakuaci lodi. Ta prý začala velmi pozvolna probíhat (kdo by kam spěchal, vždyť loď byla zcela v pořádku), až do momentu kdy byly trhavinou do přídě lodi vytvořeny otvory. Pak už se tato, poměrně divoká, verze potkává s verzí oficiální.

Je to teorie konspirační a vzhledem k obětem i teorie poměrně nemravná.
Ovšem možnost, že by byla pravdivá, je až děsivě fascinující, co myslíte?

 

Zdroje: https://en.wikipedia.org/wiki/RMS_Titanic_alternative_theories
autor: kapitol.cz



 

8.6.2017

Zpět na úvod

Copyright © 2018

Zpět

Detail článku

Pozor na podpojištění!

Pozor na podpojištění!

Podpojištění... jak je již z tohoto slova zřejmé, jedná se o podhodnocení částky, na kterou je nemovitost či majetek pojištěn.

V případě, že nastane pojistná událost a pojištěná věc je podhodnocená, přicházíte o spoustu peněz. O tolik, o kolik je podpojištěno, sníží se výplata pojistky.

Příklad podpojištění
Máte majetek v hodnotě 100.000 Kč, ale pojištěno máte na hodnotu poloviční, tedy 50.000 Kč. Dojde ke škodě, která je 20.000 Kč.

Pojistné plnění bude vyplaceno pouze 10.000 Kč, protože se jedná o pětinu vůči pojištěné hodnotě. 

Jak se to může stát?

Nejčastějším důvodem, proč podpojištění vzniká je cena pojistky. Čím je totiž nižší cena pojišťované věci, tím je logicky i nižší platba pojistného. Pokud ale dojde k pojistné události, nic s tímto stavem už nenaděláte. 

Další chybou, kterou můžete udělat je zapomenout aktualizovat pojistku například pokud stavíte dům nebo jen rekonstruujete koupelnu v bytě. Tímto nabývá majetek na hodnotě a se zvyšující se cenou nemovitosti nesmíte na aktualizování pojistky zapomínat. 

V těchto případech je vždy dobré mít někoho v oboru, kdo bude stav pojistky hlídat z vás. U nás takového člověka najdete a nebudete se tedy muset bát, že platíte něco navíc nebo, že pojistka, kterou máte sjednanou, je dostačující.

 

autor: kapitol.cz

 

22.5.2017

Zpět na úvod

Copyright © 2018