Zase ty dárky, tentokrát ze zahraničí

9. listopad 2016

Kdy se vypravit pro dárky? Teď. Obchody ještě nejsou přeplněné lidmi, kteří nechali nákup dárků pro své nejbližší na poslední chvíli, nabídka zboží je široká. Výhodné jsou i nákupy na internetu, protože e-shopy ani přepravní služby ještě nejsou zavaleni objednávkami a vy se nemusíte bát, zda dodrží dohodnutý termín dodání.

Provoz začíná i na venkovních tržištích, kde u stánků na vánočních trzích seženete spoustu milých drobností i voňavých překvapení.
V posledních letech je velký zájem i o nakupování dárků na vánočních trzích v zahraničí. Magická atmosféra předvánoční Vídně nebo Varšavy, pečené kaštany v Bratislavě i procházka centrem Berlína, spojená s výběrem dárků pod stromeček, vás krásně naladí na blížící se svátky.

Nač si dát při těchto nákupech pozor?


I v zahraničí buďte obezřetní

Jistě, asi se vám hned při nákupu samotném nechce myslet na případnou komplikaci s reklamováním zboží. Ale člověk nikdy neví, předvídavost není na škodu. Ať už vybíráte dárek pro své blízké v kamenném obchodě nebo třeba ve Vídni či v Berlíně na vánočních trzích, požádejte o účtenku, zkontrolujte všechny náležitosti a důkladně ji uschovejte.

Lze zboží, koupené v zahraničí, reklamovat?

Ano, ale dejte si pozor na záruku, ta se v zahraničí neřeší úplně stejně jako u nás. Na rozdíl od České republiky, kde je záruční doba standardně dvouletá, je v zahraničí délka záruky sice stejná, ale posuzování při reklamaci probíhá jinak. 

Země Evropské unie mají minimální lhůtu pro reklamaci 2 roky, ale tato doba je v některých zemích rozdělena. V prvních 6 měsících po koupi je vyřízení reklamace prokazatelně vadného výrobku snadné. Zboží se automaticky uzná jako vadné již od data koupě a reklamace dopadne kladně (pokud jste mezitím nevyhodili tu účtenku).
Od sedmého měsíce do konce záruční lhůty musíte ale vy jako kupující prokázat, že zboží bylo vadné již v okamžiku koupě. Reklamovat budete u prodejce, kterému zboží pošlete poštou i s dokladem o koupi. V případě, že reklamujete oprávněně, proplatí vám prodejce i náklady na dopravu.

Platí i v zahraničí lhůta na vrácení zboží?

Tak jako máme u nás 14 dní na vrácení zboží, zakoupeného na internetu, existuje tato lhůta i v zahraničí. Její délku si ale ověřte ještě před nákupem a nezapomeňte na jednu věc:
Lhůta na vrácení zboží, zakoupeného na internetu, se počítá od data koupě.

Jestliže tedy někomu ze svých blízkých objednáte dárek, ze kterého on ale mít radost nebude, vrátit jej budete moci jen v případě, že mezi koupí a rozbalením dárku tato lhůta na vrácení ještě nevypršela. 

Kontaktujte nás

910 880 088Po–Pá 8:00–16.00

info@kapitol.cz

KAPITOL, a.s.
Vlněna 526/3, Trnitá, Brno, 602 00
IČ: 60751070, DIČ: CZ699000955

Důležité odkazy

© 2021 KAPITOL, Všechna příslušná práva vyhrazena

© 2021 KAPITOL, Všechna příslušná práva vyhrazena

Náš web využívá soubory cookies k účelům statistiky a analýzy návštěvnosti.
Používáním webu souhlasíte s jejich využitím. Více informací o cookies naleznete zde.